Это интересно

  • ОКД
  • ЗКС
  • ИПО
  • КНПВ
  • Мондиоринг
  • Большой ринг
  • Французский ринг
  • Аджилити
  • Фризби

Опрос

Какой уровень дрессировки необходим Вашей собаке?
 

Полезные ссылки

РКФ

 

Все о дрессировке собак


Стрижка собак в Коломне

Поиск по сайту

ISSN 1996-3955 ИФ РИНЦ = 0,731. Журнал международный


Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований

Абдуллаев Абдуманон

д.б.н., профессор

Институт ботаники, физиологии и генетики растений Академии наук Республики Таджикистан

Заведующий лабораторией биохимии фотосинтеза

Душанбе, Таджикистан

Алиева Камилла Гаджимурадовна

к.б.н.

Дагестанский Государственный медицинский Университет

Махачкала

Алоев Владимир Закиевич

д.х.н., к.ф.-м.н., профессор

Кабардино-Балкарский государственный аграрный университет

заведующий кафедрой «Техническая меха-ника и физика»

Чегем-2, Кабардино-Балкария

Андреева Альфия Васильевна

д.б.н., профессор

Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Башкирский государственный аграрный университет»

заведующий кафедрой инфекционных болезней, зоогигиены и ветсанэкспертизы

Уфа

Аничкина Нина Викторовна

к.географ.н., доцент

ФГБОУ ВО «Липецкий государственный педагогический университет имени П.П. Семенова-Тян-Шанского»; кафедра географии, биологии и химии;

доцент

Липецк

Барановский Николай Викторович

к.ф.-м.н.

Национальный исследовательский Томский политехнический университет

Томск

Белых Ольга Александровна

д.б.н., доцент

ФГБОУ ВПО "Иркутский государственный аграрный университет им. А.А. Ежевского"

Профессор кафедры общей биологии и экологии

Иркутск

Бурмистрова Ольга Николаевна

д.т.н., профессор

ФГБОУ ВО Ухтинский государственный технический университет

Ухта, Коми

Быстров Валерий Александрович

д.т.н., доцент

Сибирский государственный индустриальный университет, Институт экономики и менеджмента

профессор кафедры Менеджмента и отраслевой экономики

Новокузнецк

Гарбуз Иван Филиппович

д.м.н., профессор

Приднестровский государственный университет им. Т.Г. Шевченко, медицинский факультет

зав. кафедрой травматологии, ортопедии и экстремальной медицины

Тирасполь, Приднестровье

Геворкян Эдуард Аршавирович

д.ф.-м.н., профессор

Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова (РЭУ)

Профессор кафедры высшей математики

Москва

Гурбанов Гусейн Рамазан оглы

д.х.н., профессор

Азербайджанский Государственный Университет Нефти и Промышленности

заведующий кафедрой

Баку, Азербайджан

Ермолина Светлана Александровна

д.ветеринар.н., доцент

ФГБОУ ВО Вятская государственная сельскохозяйственная академия

заведующая кафедрой Гигиены, физиологии и биохимии

Киров

Есенаманова Мансия Санаковна

к.т.н.

Республика Казахстан, Атырауский государственный университет имени Халела Досмухамедова, кафедра «Химии и экологии»

и.о.ассоциированного профессора

Атырау, Казахстан

Ефремова Надежда Федоровна

к.ф.-м.н., д.п.н., профессор

ФГБОУ ВО «Донской государственный технический университет»

зав. кафедрой «Педагогические измерения»

Ростов-на-Дону

Жураковский Игорь Павлович

д.м.н.

ФГБОУ ВО НГМУ Минздрава России

Ведущий научный сотрудник Центральной научно-исследовательской лаборатории

Новосибирск

Ибраев Иршек Кажикаримович

д.т.н., доцент

Карагандинский государственный технический университет, кафедра «Нанотехнология и металлургия»

профессор

Темиртау, Казахстан

Исмаилов Закир Ислам

к.т.н., доцент

Бакинский Государственный Университет

Баку, Азербайджан

Кавцевич Николай Николаевич

д.б.н., старший научный сотрудник

Мурманский морской биологический институт Кольского научного центра РАН

заведующий лабораторией морских млекопитающих

Североморск

Калмыков Игорь Анатольевич

д.т.н., профессор

ФГАОУ ВО «Северо-Кавказский федеральный университет» институт информационных технологий и телекоммуникаций, кафедра информационной безопасности автоматизированных систем

профессор

Ставрополь

Кокорева Ирина Ивановна

д.б.н.

Институт ботаники и фитоинтродукции МОН РК

Заведующая лабораторией цветочно-декоративных растений открытого грунта

Алматы, Казахстан

Копылов Игорь Сергеевич

д. г.-м.н., доцент

Пермский государственный национальный исследовательский университет. Геологический факультет: кафедра инженерной геологии и охраны недр, кафедра поисков и разведки полезных ископаемых; Естественнонаучный институт: отдел геологии

Профессор, ведущий научный сотрудник

Пермь

Коротченко Ирина Сергеевна

к.б.н., доцент

ФГБОУ ВО Красноярский государственный аграрный университет

Красноярск

Кряжева Вероника Львовна

к.с.-х.н., доцент

Нижегородская государственная сельскохозяйственная академия (НГСХА)

Доцент кафедры кормления животных

Нижний Новгород

Кульков Виктор Геннадьевич

д.ф.-м.н., доцент

ФГБОУВО Филиал Национального исследовательского университета «МЭИ» в г. Волжском

Волжский

Ларионов Максим Викторович

д.б.н.

ФГБОУ ВО «Саратовский национальный исследовательский государственный университет имени Н.Г. Чернышевского», Балашовский институт (филиал), кафедра биологии и экологии

профессор

Балашов

Леонтьев Дмитрий Федорович

д.б.н., к.с.-х.н., доцент

Иркутский государственный аграрный университет им. А.А. Ежевского

профессор кафедры технологии в охотничьем и лесном хозяйстве

Иркутск

Луговской Александр Михайлович

д.географ.н., к.б.н., профессор

1) ГАОУ ВО г. Москва "Московский городской педагогический университет", 2)ФГОБУ ВО «Финансовый университет при Правительстве РФ» (Финансовый университет), Департамент экономической теории

профессор кафедры география Института математики, информатики и естественных наук

Москва

Мельников Александр Иванович

д.г.-м.н., Старший научный сотрудник

Институт земной коры СО РАН

ведущий научный сотрудник

Иркутск

Несветаев Григорий Васильевич

д.т.н., профессор

ФБГОУ ВО «Донской государственный технический университет», Академия строительства и архитектуры

заведующий кафедрой «Технология строительного производства»

Ростов-на-Дону

Никитин Сергей Николаевич

д.с.-х.н.

Федеральное государственное бюджетное научное учреждение "Ульяновский научно-исследовательский институт сельского хозяйства"

заместитель директора по научной работе

п. Тимирязевский, Ульяновская область

Олешко Ольга Алексеевна

д.фарм.н., доцент

ГБОУ ВО «Пермская государственная фармацевтическая академия» Минздрава Российской Федерации

Пермь

Партоев Курбонали

д.с.-х.н., Старший научный сотрудник, профессор

Институт ботаники, физиологии и генетики растений Академии наук Республики Таджикистан

главный научный сотрудник лаборатории молекулярной биологии и биотехнологии

Душанбе, Таджикистан

Попова Ирина Николаевна

к.п.н., доцент

ФГАУ «Федеральный институт развития образования», г. Москва

Заместитель руководителя Центра социализации, воспитания и неформального образования

Москва

Рогачев Алексей Фруминович

д.т.н., профессор

ФГБОУ ВО «Волгоградский государственный аграрный университет»

зав. кафедрой «Математическое моделирование и информатика»

Волгоград

Розыходжаева Гульнора Ахмедовна

д.м.н., Старший научный сотрудник, доцент

Центральная клиническая больница №1 Медико - Санитарного Объединения

заведующая клинико-диагностическим отделом

Ташкент, Узбекистан

Сакиев Кадырбек Сатыбалдынович

д.г.-м.н.

Институт геологии НАН КР

Директор

Бишкек, Кыргызская Республика,

Сугак Евгений Викторович

д.т.н., профессор

Сибирский государственный аэрокосмический университет имени академика М.Ф.Решетнева

профессор кафедры инженерной экологии

Красноярск

Трефилов Борис Борисович

д.ветеринар.н., профессор

ФГБНУФНЦ "Всероссийский научно-исследовательский и технологичексий институт птицеводства"

Зав.отделом вирусологии и опухолевых болезней птиц

Санкт-Петербург

Чарышкин Алексей Леонидович

д.м.н., профессор

ФГБОУ ВО Ульяновский государственный университет

заведующий кафедрой факультетской хирургии

Ульяновск

Чодураев Темирбек Макешович

д.географ.н., профессор

КГУ им. И.Арабаева

Директор института экологии и туризма

Бишкек, Кыргызская Республика,

Шалпыков Кайыркул Тункатарович

д.б.н., профессор

Инновационный центр фитотехнологий Национальной академии наук Кыргызской республики

директор

Бишкек, Киргизия

Шарифуллина Лилия Ринатовна

к.х.н.

ФГБОУ ВО «Российский химико-технологический университет им. Д.И. Менделеева»

доцент кафедры техносферной безопасности, доцент кафедры пожарной безопасности

Москва

Щирин Дмитрий Валентинович

д.п.н., профессор

Санкт-Петербургский государственный институт культуры

заведующий кафедрой фортепиано, профессор

Санкт-Петербург

applied-research.ru

Международный журнал экспериментального образования - научный журнал ISSN 1812-7339

Научный журнал

«Международный журнал экспериментального образования»

Двухлетний импакт-фактор РИНЦ = 0,460Пятилетний импакт-фактор РИНЦ = 0,259

Индекс Хирша для статей, опубликованных за последние десять лет - 25 (h-индекс).

Журнал «Международный журнал экспериментального образования» зарегистрирован в Федеральной службе по надзору за соблюдением законодательства в сфере массовых коммуникаций и охране культурного наследия. Свидетельство - ПИ № ФС 77-60736

Журнал издается с 2007 года.

В журнале публикуются статьи научно-практического характера по педагогическим наукам:

  • 13.00.01 Общая педагогика, история педагогики и образования

Все публикации рецензируются. Доступ к журналу бесплатен.

Журнал представлен в Научной электронной библиотеке (НЭБ) - головном исполнителе проекта по созданию Российского индекса научного цитирования (РИНЦ).

Журнал включен в Реферативный журнал и Базы данных ВИНИТИ

Журнал зарегистрирован в Centre International de l'ISSN. ISSN 1996-3947

Номерам журналов и публикациям присваивается DOI (Digital object identifier).

Редакция

Главный редактор: Стукова Наталия Юрьевна, к.м.н.

Ответственный секретарь редакции: Бизенкова Мария Николаевна, к.м.н

Редакционная коллегия

ФИО Ученая степень Ученое звание Место работы Должность

Ларионова Ирина Анатольевна

д.п.н.

профессор

УРГПУ Институт социального образования

Директор

Кудрявцев Михаил Дмитриевич

д.п.н.

доцент

1. Сибирский государственный аэрокосмический университет имени академика М.Ф. Решетнёва, 2. Сибирский федеральный университет, 3. Красноярский государственный педагогический университет имени В.П. Астафьева

1. Профессор кафедры физического воспитания; 2. Профессор кафедры валеологии, заведующий кафедрой валеологии; 3. Профессор кафедры теоретических основ физического воспитания

Дегтерев Виталий Анатольевич

д.п.н.

доцент

Уральский государственный педагогический университет

декан факультета международных отношений и социально-гуманитарных коммуникаций института социального образования, профессор кафедры технологий социальной работы

Жолдасбеков Абдиманат Абдразакович

д.п.н.

профессор

Казахстан, Южно- Казахстанский государственный университет им . М.Ауэзова

Профессор, декан факультета “ Физическая культура и спорт “

Раимкулова Ажарбубу Супуровна

д.п.н.

профессор

Кыргызский национальный университет, кафедра педагогики высшей школы

Профессор

Шихов Юрий Александрович

д.п.н.

профессор

ФГБОУ ВО «Ижевский государственный технический университет имени М.Т. Калашникова»,

заведующий кафедрой «Профессиональная педагогика»

Суханов Петр Владимирович

д.п.н.

доцент

Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)

начальник учебной части учебного военного центра

Бобыкина Ирина Александровна

д.п.н.

доцент

ФГБОУ ВПО «Челябинский государственный университет»

заведующая кафедрой делового иностранного языка

Стукаленко Нина Михайловна

д.п.н.

профессор

Кокшетауский государственный университет им. Ш.Уалиханова

профессор кафедры педагогики, психологии и социальной работы

Щирин Дмитрий Валентинович

д.п.н.

профессор

Санкт-Петербургский государственный институт культуры

заведующий кафедрой фортепиано, профессор

Петров Павел Карпович

д.п.н.

профессор

Удмуртский государственный университет

заведующий кафедрой теории и методики физической культуры, гимнастики и безопасности жизнедеятельности

Контактная информация

Телефон: +7 (499) 704-1341, +7 (499) 709-8104, +7 (8452) 477-677, +7 (8412) 30-41-08, +7 (968) 703-84-33

Факс: +7 (8452) 47-76-77

E-mail: [email protected], [email protected]

Адрес для корреспонденции: 105037, Москва, а/я 47, АКАДЕМИЯ ЕСТЕСТВОЗНАНИЯ, редакция журнала «Международный журнал экспериментального образования» (для статей)

expeducation.ru

INTERNATIONAL JOURNAL OF CULTURAL RESEARCH

# 1 (30) 2018: The Phenomenon of Biography in Culture

Guest Editor
Oleg BOZHKOVHead of the Research Center "Biographical Archive"; Senior Researcher, Department of Sociology of the Family, Gender and Sexuality, Federal State Institution of Science "The Sociological Institute of the Russian Academy of Sciences", St. Petersburg, Russia

Biography as a cultural phenomenon requires a comprehensive study. Nowadays separate approaches have been developed and usually belong to two paradigms (realistic or interpretative), but there is no comparative study of the heuristic possibilities of approaches and principles with respect to biographies. Social and humanitarian disciplines currently have a range of methods and approaches to the analysis of such data: biographical methods, oral history methods, cognitive, narrative, etc. However, the methodological task of an integrated, and even more interdisciplinary, study has not yet been resolved. The main aspects of the scientific problem can be identified as follows: the search for a consistent connection and interaction of different approaches in biographical research, and the identification of methodological and methodological principles for the analysis of biographical materials relevant in the context interdisciplinary problems. Such a statement of the problem allows: 1) to investigate the mechanisms of interaction of individual, group and societal behavior, to describe the stable trends of such interaction, and also to connect the social past and present from the point of view of individual and collective experience, which is especially important in modern historical and social conditions; 2) biographical materials make it possible to see social processes both in macro (descriptions of historical events, objective circumstances) and in micro (from the point of view of the individual) perspective; 3) to apply a wide range of research practices from the study of life paths and professional trajectories to the traditions of oral history, from the normative value approach to the use of cognitive methods and the discourse of analysis. All these create a basis for the formation of an interdisciplinary scientific team as the most relevant for the indicated scientific problem. Biographical materials are of particular importance at critical moments in the life of society, since it is the biography of an individual that can serve as a typical manifestation of certain sociocultural processes. “Biographical diagrams” give any vital moments a special meaning, linking them to the meaning of life in general (T. Lukman, E. Rozhdestvenskaya). Models of life form the internal structure of any culture and provide an opportunity to talk about the “biography of behavior” and “life programs” of the person (V. Golofast, N. Kozlova). The concept of “macro-behavior” takes the events of individual life from the framework of individual, family, group life to the level of mega processes occurring in society (D. Berto, V. Holofast). The work of D. Berto, the professional biographies of W. Deppe, the collective historical consciousness of L. Niethammer became classic. The biographical method in sociology is aimed at studying the social conditioning of the life path, collective historical consciousness, socialization processes and changing narrative identity (V. Fuchs-Heinrits, M. Koli, H. Bude, N. Denzin, V. Nurkova, N. Kozlova, G. Silnitsky, E. Rozhdestvenskaya, V. Semenova, I. Devyatko, A. Gottlieb, E. Yarskaya-Smirnova and others). The pioneers in the application of the biographical method at the dawn of the 21st century were the Polish researchers (W. Thomas and F. Znaniecki, J. Schepanski, J. Halasinsky). In the late 70s of the XX century, simultaneously in Italy, Germany, France, Canada and other countries, there is a renaissance of the biographical method. Biographical studies were conducted among various social groups: unemployed, homeless, patients in psychiatric clinics, representatives of different professional communities, participants in the Second World War. This circumstance served as the basis for the development of narrative interview techniques (H. Bude, G. Riemann, H. Hermanns). Based on the analysis of biographical texts, the method of social genealogy was first applied in the 1980s in France, England and Canada, where it yielded interesting results (D. Berto, P. Thompson). The biographical approach is still leading for the study of significant social problems of society. The studies of biographies of migrants conducted by Dr. Roswitha Breckner, a longtime specialist in the field of biography analysis, are especially interesting. Biographical method of personality research is widely used in psychology (G. Allport, A. Maslow, Sh. Buhler, V. Frankl, A. Adler, G. Tome, B.G. Ananiev, N.A. Loginova, etc.) as a method research, diagnosis, correction and design of the individual's life path. G.Tome wrote about the new branch – the psychology of the life path. In the “spatial” – meaningful – plan, the structure of the life path consists of various activities (Sh. Buhler). These measurements require a clear systematic fixation and the ability to correlate with a particular biography of an individual or a collective biography of a social group. The concept of “time perspective” (J. Nutten F. Zimbardo) creates a wide field of possibilities for researching the representations of the past, present, and future. The temporal perspective of the individual has cognitive, emotional and social components (PG Zimbardo, I. Boniwell), its formation at the level of the individual is conditioned by a multitude of socio-cultural, economic and political factors that manifest themselves at the level of society, and also depends on the specific characteristics of the individual or social group (P.G. Zimbardo, J.N. Boyd). In recent years, there has been a tendency to build interdisciplinary approaches to the analysis of biographical data through the creation of interdisciplinary working groups. Such scientific units appeared in Bremen, at the University of Bielefeld, Göttingen, Frankfurt. We hope that the articles of this issue will allow readers to assess the relevance and complexity of the interdisciplinary research field. The following topics are suggested:

  • Past in the first person: interpretations of interpretations
  • Documentary and literary
  • Autobiography and truth
  • Lives and fates in autobiographical stories
  • Cognitive analysis of events and the structure of an autobiographical narrative
  • The world of self-representations: from the memoirs of the XIX century to the blogosphere
  • Blog as successor to an autobiographical diary
  • Personal and social in traumatic experiences
  • Auto / biographical evidence in the social dimension
  • Dynamics of the family social status in Russia XIX – XXI centuries
  • Urban «other»: a city as a space of emerging subjectivity in Soviet diaries
  • Voices from Russia of the XVIII century
  • Studies of Russian personal testimonies of the XVIII century in the context of actual discussions of social history

Deadline is 01.02.2018

 

 

# 2 (31) 2018: Russian Revolution: A Visual Narrative

Guest Editor
Victoria VASILEVA National Research University Higher School of Economics, Moscow, RussiaPhD in Philosophy, Associate Professor

It is known that the year 1917 is one of the key "memory images" (Erinnerungsbilder) that directly influenced identity politics in the USSR, post-Soviet Russia and elsewhere. The centennial of the Russian Revolution has become a pretext for examining the role of visual and audiovisual media in representing the events of 1917, as well as the functions of popular media formats involved in the retransmission of historical topics, images and themes. A public image of the Revolution remains indeed problematic: the Revolution appears to be a "dispersed" act that is identified primarily through its political and social effects; thus, the creation of a recognizable image thereof is possible by means of special commemorative practices and a set of visual conventions and codes elaborated for this purpose. In order to detect such codes and conventions one has to turn to the examples from Soviet and post-Soviet visual culture, i.e., those that demonstrate the various ways in which the collective memory about the Revolution was influenced throughout different historical periods. (Such examples clearly include the "historical film" as one of the crucial factors for the development of the "national myth".) The contributors to the special issue undertake a comparative analysis of cinema, TV and other forms of mediatizing cultural (social) memory, revealing their historical and aesthetic genesis as well as their role in the creation and transformation of the image of the Revolution. Methodologically the study of the transformation of popular ideas about the Russian Revolution is based on disciplines such as public history, memory studies, media studies, narrative studies, film and visual studies. The object of research are means of constructing history, both traditional (posters, photographs, films, TV shows) and digital (archives, historical websites, long reads, etc.). One of the main aspects of the investigation might consist in finding an answer to the following question: How does fixation on a "unified history" in the USSR and post-Soviet Russia, while leading to an increase in the number of media works and sparking the interest of a wide audience in history, clash with the propensity of popular culture for "mixing meanings" and creating hybrids composed of elements from various commemorative layers (which is why images meant to be coherent begin to combine disparate traits)?Thereby, the questions scheduled for a discussion are the following:

  • The image of the October Revolution in the process of remediation (from a poster to the Internet)
  • Local, national and transnational traits in visual representation of the Revolution 1917
  • Historical characters of the revolutions 1917 and the Civil War: the transformation of the imagery
  • A place of cinema in the system of cultural forms of memorialization of the revolutionary events of 1917
  • Interpretation of the image of the revolutions of 1917 in the context of changing styles, genres, and directions of cinematic arts
  • Impact of the events of 1917 on the art and organizational components of cinematographic practice
  • Transformations of the Soviet historical politics and their reflection in a screen
  • The October Revolution and the Great Patriotic War 1941-1945 as the key "memory images" in the Soviet and Post-Soviet culture: symbols, meanings, and relations
  • "Repressed memory": the February Revolution of 1917
  • "Memory wars" in the space of the Soviet and Post-Soviet visual culture.

Deadline is 10.05.2018

www.culturalresearch.ru


Смотрите также

KDC-Toru | Все права защищены © 2018 | Карта сайта