Это интересно

  • ОКД
  • ЗКС
  • ИПО
  • КНПВ
  • Мондиоринг
  • Большой ринг
  • Французский ринг
  • Аджилити
  • Фризби

Опрос

Какой уровень дрессировки необходим Вашей собаке?
 

Полезные ссылки

РКФ

 

Все о дрессировке собак


Стрижка собак в Коломне

Поиск по сайту

Шкулта. Шкулта журнал


Çĕнĕ кăларăм 28 -

1(28)№ çĕнĕ кăларăмра çак статьясем вырнаçнă:

1(28)№, 2018,нарăс,23

■ "Эпĕ пĕчĕкçĕ чăваш - 2018" видеоконкурс пуçланчĕ
Нарăс уйăхĕн 15 -мĕшĕнчен пуçласа ака уйăхĕн 1-мĕшĕччен Чăваш чĕлхин инçет вĕренÿ центрĕ "Эпĕ пĕчĕкçĕ чăваш - 2018" видеоконкурс ирттерет. Конкурса йĕркелес, ăна пур енлĕн пулăшса пырас ĕçе çавăн пекех Чăваш халăх сайчĕ, Чăваш наци конгресĕ, Чăваш ен наци телерадиокомпанийĕ, Чăваш наци библиотеки, Атнер Хусанкай ăсчах, Николай Ишентей сăвăç хутшăнаççĕ. [...]
■ Журнала çырасси
Журнал валли материалсем, вĕсене калăплассипе хатĕрлесси, пичетленнĕ материалсемшĕн сертификат çырăнса илесси тата ытти хăш-пĕр хăйне евĕрлĕхсем пирки сăмах каласшăн тепĕр хут Ахаль журналпа танлаштарсан интернет журналăн мелĕсемпе майĕсем ытлараххи куçкĕретех. Кунта эпир çыруллă материалсемпе сăн ÿкерчĕксемсĕр пуçне ытти электрон материалсене те хаваспах йышăнатпăр. [...]
Педагогика ыйтăвĕсем
Методика
■ Россия в современной мировой экономике
Самойлова Н. В.   Цели: - формирование информационной и коммуникативной компетентностей учащихся - практика универсальных учебных действий (рефлексивно чтение, анализ текстов разных типов, построение умозаключений и т.д.) Оборудование: статистические материалы, учебник, доска Ход урока 1. Создание проблемной ситуации. [...]
Чăваш чĕлхи
■ 1 класс .Чăваш букварĕ.
Иванова О. Л. Тема: вĕреннине аса илсе çирĕплетни. Тĕллев: тăван çырулăхпа усă курас мехелсене никĕслесси. [...]
Ача панчинче
■ Уçăлма тухнă шăши çурисем
Петрова Л. М. Тĕллевĕсем: ачасене чăваш юмахĕ-халапĕпе, юррисемпе, вăййисемпе интереслентересси; вĕсен пĕлĕвне, ăнлавне, тавра курăмне аталантарасси; сцена çинче сăпайлă пулма, хăйсене тĕллĕн выляма хăнăхтарасси.   Кирлĕ хатĕрсем: сăнарсен костюмĕсем, пĕчĕк тенкелсем, пÿрт, йывăçсем. [...]
Аваллăх
■  Даниил аттен ырă кăмăллăхĕ тата хастарлăхĕ
Филимонов Н. П. Хăй вăхăтĕнче тăван халăх малашлăхĕшĕн нумай тăрăшнă çыравçă, вĕрентекен, куçаруçă тата халăха православи енчен çутта кăларакан Даниил Филимонович Филимонов 1855 çулхи раштав уйăхĕн 22(10)-мĕшĕнче çуралнă. Вăл Иван Яковлевăн пысăк ĕçĕнчи юлташĕ пулнă. [...]
Сценарисем
■ Чăваш Улăпĕ
Л.В.Никифорова, Г. А. Керукова   Пуçламĕшĕнче «Тăрна» юрă кĕвви янăрать. 1-мĕш ертÿçĕ: Ырă кун пултăр, хаклă хăнасем, вĕрентекенсем, ачасем! [...]
Класс тулашĕнчи ĕç
■ „Наци ылтăнĕ” ăс-тăн вăййи
Григорьева Т. В. Ку вăйă - „Раççей” телеканалпа кăтартакан „Золото нации” вăйă ĕлкипе хатĕрленĕ ăс-тăн вăййи. Ятне тĕрлĕрен калама пулать: „Шкул ылтăнĕ”, „Чăваш кĕмĕлĕ”. [...]

www.shkul.su

Хаçатра тухнă статьясем авторĕсем

Хаçатра тухнă статьясем авторĕсем:

■ 
■  Иванова Римма Германовна
■  Г. Л. Николаева
■  Иванова Надежда Григорьевна
■  Павлова Людмила Александровна
■  Петрова Людмила Германовна
■  Андреева Лилия Евстафьевна
■  Валентина Васильевна Журавлева
■  Григорьева Тамара Вячеславовна
■  Егорова Анна Семеновна
■  Ефимова Валентина Павловна
■  Иванова Надежда Григорьевна, Петрова Алина Геннадьевна
■  Кузьмина Ольга Ивановна
■  Лидия Владимировна Трофимова
■  Нина Михайловна Тюрина
■  Чердакова Валентина Геннадьевна
■  "Шкулта" журнал редакцийĕ
■  А. Львова
■  А.Е.Петрова
■  Алевтина Геннадьевна Дмитриева
■  Алевтина Иванова
■  Александр Марсович Степанов
■  Александрова Альбина Владимировна
■  Александрова Людмила Николаевна, Петрушкина Екатерина
■  Александрова Татьяна Ивановна
■  Альбина Ивановна Петрова
■  Андреева Антонина Петровна
■  Андреева Светлана Емельяновна
■  Антонова Валентина Германовна
■  Архипова Раиса Тимофеевна
■  Блинова Наталия Семеновна
■  Валентина Васильевна Журавлева
■  Валентина Ивановна Степанова
■  Валентина Николаевна Петрова
■  Васильева Вера Вениаминовна
■  Васильева Галина Николаевна
■  Васильева Елена Петровна
■  Васильева Л. М
■  Васильева Оксана Николаевна
■  Васильева Тамара Васильевна
■  Веникова Галина Васильевна
■  Викторова Людмила Николаевна
■  Виноградов Юрий Михайлович
■  Виталий Виссаров
■  Владимир Адреев
■  Владимир Андреев
■  Воробьева Галина Ивановна
■  Гладкова Лариса Альбертовна, Ефимова Валентина Павловна
■  Горбунова Валентина Сергеевна, Николаева Надежда Ивановна
■  Горбунова Валентина Сергеевна
■  Григорьева Вера Николаевна
■  Данилова А. П
■  Данилова Алевтина Петровна
■  Данилова Елена Дмитриевна
■  Данилова Светлана Геннадьевна
■  Демидова Марина Владиславовна
■  Димитриева Алевтина Геннадьевна
■  Дмитриева
■  Дмитриева Надежда Николаевна
■  Дмитриева Татьяна Фёдоровна
■  Донцова Наталия Александровна
■  Дунаева Галина Витальевна
■  Евсеева Раиса Егоровна
■  Егорова Инна Михайловна
■  Енейкина Галина Леонидовна
■  Ефимова Валентина Павловна
■  Ефимова Валентина Павловна, Кирбитова Людмила Леонидовна
■  Ефимова Ирина Васильевна
■  Ешмейкина Людмила Александровна
■  Жукова Людмила Валентиновна
■  З. Петрова
■  Зубкова Светлана Анатольевна
■  Иванова Алевтина Афанасьевна
■  Иванова Валентина Михайловна
■  Иванова Елена Миайловна
■  Иванова Елена Михайловна
■  Иванова Елена Николаевна
■  Иванова Зоя Виктровна
■  Иванова Н. Г., Алексеева Е. В
■  Иванова Н. Г., Шандимирова Н. В
■  Иванова Надежда Григорьевна, Петрова Алина Геннадьевна
■  Иванова Надежда Григорьевна
■  Иванова Наталия Геннадьевна
■  Иванова Наталия Геннадьевна, Данилова Алина Николаевна, Шадрина Галина Александровна, Данилова Надежда Николаевна
■  Иванова Нина Петровна
■  Иванова Оксана Леонидовна
■  Иванова Римма Германовна
■  Иванова Роза Михайловна
■  Иванова Татьяна Владимировна
■  Илларионова А.Н
■  Илларионова Алина Никитична
■  Ильза Анатольевна Григорьева
■  Карасева С. Н
■  Карпова Алевтина Алексеевна
■  Керукова Галина Алексеевна
■  Колбасова Маргарита Ильинична
■  Конькова Ирина Ивановна
■  Конькова Ирна Ивановна
■  Кочанова Нина Николаена
■  Кошелева Юлия Васильевна
■  Краснова Светлана Анатольевна
■  Крипчакова А. Н
■  Крипчакова Алина Николаевна
■  Кудряшова Татьяна Михайловна
■  Кузьина Светлана Георгиевна
■  Кузьмина Венера Меркурьевна
■  Кузьмина Ольга Ивановна
■  Кузьмина Юлия Егоровна
■  Кулакова СветланаПантелеймоновна
■  Кулакова Светлана Пантелеймоновна
■  Купранова Олеся Ивановна
■  Куракова Вера Васильевна
■  Кускова Лариса Анатольевна
■  Л. Г. Петрова
■  Л.В.Никифорова, Г.А.Керукова
■  Л.Г.Петрова
■  Л.Н.Яковлева
■  Лаврентьева Надя Анатольевна
■  Ларионова Екатерина Юрьевна
■  Левая Нина Аркадьевна
■  Левина Галина Александровна
■  Леонтьева Зоя Ивановна
■  Лидия Владимировна Трофимова
■  Ложкова Светлана Анатольева
■  Лукина Ирина Ивановна
■  Лукина Татьяна Ивановна
■  Лушина Татьяна Ивановна, Рябинина Наталия Варсонофьевна
■  Лушина Татьяна Ивановна
■  Людмила Германовна Петрова
■  Максимова Надежда Константиновна
■  Маркова Ольга Васильевна
■  Матвеева Эмилия Спартаковна
■  Медведева Вера Николаевна
■  Минина Татьяна Степановна
■  Миронова Елена Ивановна
■  Миронова ЛюдилаВасильевна, Малова Ираида Васильевна
■  Миронова Людмила Васильевна
■  Михайлова Валентина Львовна
■  Михайлова Марина Александровна
■  Михеева Антонина Николаевна
■  Мордвинова Л.В
■  Морякова Лидия Петровна
■  Мулюкова Елена Александровна
■  Мурайкина Светлана Васильевна
■  Мясникова Мария Васильевна
■  Надежда Шандимирова
■  Назарова Галина Петровна
■  Никитина Ирина Николаевна
■  Никитина Майя Анатольевна
■  Никитина Светлана Петровна
■  Никифорова Л.В., Купцова А. Л
■  Никифорова Л.В., Керукова Г.А
■  Никифорова Людмила Викторовна, Керукова Галина Алексеевна
■  Николаева Надежда Владиславовна
■  Нина Васильевна Козлова, Алевтина Афанасьевна Иванова
■  Носова Елена Валентиновна
■  Осипова Лилия Алексеевна
■  Осипова Ольга Николаевна
■  Павлова Людмила Александровна
■  Павлова Людмила Ананьевна, Данилова Светлана Геннадьевна
■  Павлова Мария Ивановна
■  Павлова Ольга Николаевна
■  Павлова Римма Алексеевна
■  Парамонова Людмила Александровна
■  Петрова Алина Евтихиевна
■  Петрова Л.Г
■  Петрова Лариса Михайловна
■  Петрова Людмила Германовна
■  Петрова Оксана Модестовна
■  Понкратьева Светлана Васильевна
■  Портнова Эльвира Владимировна
■  Правилова Л.В
■  Рябинина Наталия Варсонофьевна, Лушина Татьяна Ивановна
■  Рябинина Наталия Варсонофьевна
■  Самойлова Наталья Валерьевна
■  Сафронова Антонина Ивановна
■  Севрикова Любовь Константиновна
■  Семенова Алевтина Николаевна
■  Семенова Светланв Станиславовна
■  Сердцева Светлана Дмитриевна
■  Серебрякова Надежда Валериановна
■  Сидорова Алина Михайловна
■  Сильвестрова Людмила Николаевна
■  Сильвестрова С. В
■  Степанов Александр Марсович
■  Степанова Татьяна Алексеевна
■  Т. М. Самарина
■  Табакова Мария Зиновьевна, Яковлева Валентина Петровна
■  Такина Алевтина Александровна
■  Татьяна Григорьевна Петрова
■  Татьяна Николаевна Петрова
■  Татьяна Петровна Григорьева
■  Теплова Регина Семеновна
■  Терентьева Галина Петровна
■  Тимакова Лариса Анатольевна
■  Тихонова Елена Алексеевна
■  Трофимова Лидия Владимировна
■  Трофимова Светлана Аркадьевна
■  Трошкина Светлана Витальевна, Черняева Галина Владимировна
■  Тюрина Нина Михайловна
■  Уланкова Надежда Юрьевна
■  Федорова Ирина Николаевна
■  Федотова Светлана Николаевна
■  Филимонов Николай Петрович
■  Филиппова Валентина Анатольевна
■  Хохлова Татьяна Яковлевна
■  Храмова Светлана Валерьевна
■  Циркунова Татьяна Леонарьевна
■  Цыркунова Татьяна Леонарьевна
■  Чашкова Тамара Георгиевна
■  Чердакова Валентина Геннадьевна
■  Шандемирова Н.В., Иванова Н.Г
■  Шандимирова Н.В., Иванова Н.Г
■  Шихранова Светлана Николаевна
■  Э.В.Портнова
■  Эльвира Владимировна Портнова
■  Ю. М. Виноградов, доцент
■  Юркова Ирина Николаевна
■  Яклашкина С.Н
■  Яковлев Анатолий Степанович
■  Яковлева Татьяна Николаевна
■  Яруткина Светлана Вячеславовна

www.shkul.su

22-мĕш кăларăм

22-мĕш кăларăм:

4(22)№, 2016,юпа,05

■ Журнала çырасси
Журнал валли материалсем, вĕсене калăплассипе хатĕрлесси, пичетленнĕ материалсемшĕн сертификат çырăнса илесси тата ытти хăш-пĕр хăйне евĕрлĕхсем пирки сăмах каласшăн тепĕр хут Ахаль журналпа танлаштарсан интернет журналăн мелĕсемпе майĕсем ытлараххи куçкĕретех. Кунта эпир çыруллă материалсемпе сăн ÿкерчĕксемсĕр пуçне ытти электрон материалсене те хаваспах йышăнатпăр. [...]
Орфографи ыйтăвĕ
■ Кун ячĕ пÿрне ячĕ-и?
Паллах, кун ячĕ пÿрне ячĕ мар, çапах иккĕшне танлаштармалăх сăлтав пур, мĕншĕн тесен орфографире пÿрне ячĕсене мĕнле çырас пирки тавлашу тухмасть, кун ячĕсене çырасси çинчен вара пĕр-пĕрне хирĕçлекен шухăш калаççĕ. Орфографи комиссийĕн юлашки ларăвĕнче эпĕ кун ячĕсене пĕрле çырас шухăша хирĕç сасăларăм. [...]
Методика
■ Методический приём при изучении предлогов
М. В. Демидова   По предмету русский язык на изучение предлогов отводятся часы с 1 по 4 классы только параллельно, какой либо другой темой. В 1 классе учатся выделять предлоги из общей речи. [...]
■ Использование элементов игры на уроках технологии
Л. А. Тимакова   Учителя очень часто используют дидактические игры на различных уроках, т. к. игра всегда вызывает у детей чувство радости и ребенок более активно и охотно включается в работу. Кроме того, игровые моменты помогают успешному формированию трудовых умений. [...]
Чăваш чĕлхи
■ Вырăс чĕлхинче çук пуплев пайĕ
Э. В. Портнова   Урок теми: Евĕрлев сăмахĕсем Урок тĕсĕ: Çĕнĕ темăна вĕрентмелли урок Вĕрентӳ тĕллевĕ: Евĕрлев самахĕсене уйăрма хăнăхтарасси, тĕрĕс çырма вĕрентесси. Сапăрлăх тĕллевĕ: Ачасен лексикине пуянлатасси, пуплевне сăнарлăрах, илемлĕрех тăвасси. [...]
■ Пушă вăхăтра
Н. К. Максимова   Чăваш чĕлхипе 5 класра ирттермелли урокăн тулли конспекчĕ   Предмет: Чăваш чĕлхи. Класс: 5 класс (вырăс чĕлхиллĕ шкул). [...]
Пуплеве аталантарма
■ ЯЗЫК –ЖИВАЯ ДУША НАРОДА
Уланкова Н. Ю.   Каждый язык интересен и уникален, и в условиях двуязычия учитель –филолог должен прививать любовь и к русскому, и к родному языку. Очень помогает поразмышлять на эту тему высказывание Кайсы́на Кули́ева, которое хорошо предложить школьникам на вводных уроках русского языка в среднем звене или при обучении анализу текста (подготовка к ЕГЭ, ГИА) (1) Каждый язык – это целый мир. [...]
Хутăш урок
■ План-конспект интегрированного урока английского и чувашского языков по теме "Умные животные»
В. П. Ефимова   Цель урока: развитие навыков коммуникативной компетенции в совокупности ее составляющих: речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной компетенций; развитие универсальных учебных действий; развитие личности обучающихся. Практическая цель: совершенствование полученных лексико-грамматических навыков по теме «Умные животные»; обогащение словарного запаса обучающихся по теме и актуализация его в устной и письменной речи; развитие навыков языковой догадки; развитие навыков прогнозирования развития ситуации общения; практика употребления числительных от 20 до 99 в речи; совершенствование умения грамматически и фонетически правильно оформлять свою речь на английском языке и чувашском языках, не допуская ошибок, препятствующих процессу коммуникации на английском и чувашском языках. [...]
■ «Кăтра та çÿллĕ хурăн» темăна вĕрентесси
С. Д. Сердцева   Урок тĕсĕ: Хутăш урок. Сапăрлăх тĕллевĕсем: Йывăçсене сăнама, юратма, упрама, ырăлăхĕсемпе тĕрĕс усă курма, хурăн пахалăхĕ çинчен пĕлме хистесси. [...]
■ ПУТЕШЕСТВИЕ ПО ЛЕСАМ РОДНОГО КРАЯ - ЧУВАШИИ
Цель: - воспитание экологической культуры учащихся и ответственного отношения к лесам; - активизация деятельности по сохранению и устойчивому развитию лесов; - развивать познавательную активность учащихся, экологическое мышление и культуру; - сформировать ценностное отношение к природе; - поддержать интерес обучающихся к деятельности по изучению и сохранению лесов.   Оборудование: Проектор, презентация «Лес», таблица «Экосистема леса», коллекция пород деревьев, семян и плодов. [...]
Ача панчинче
■ Природа нашего края
Цель: знакомить с понятиями «лес», «луг» систематизировать и дополнить знания детей о многообразии животного и растительного мира родной природы; знакомить экологической системой Чувашской Республики; Красной книгой; воспитывать любовь к родному краю и бережное отношение к природе. Оборудование: - карта Чувашской Республики с изображением герба и флага; - письмо от куклы Илемпи; - картина леса и луга; - карточки «Правила поведения на природе», схема дерева; - предметные картинки дуба, липы, березы, сосны, ели, осины, кабана, мыши, лисы, волка, птиц, желудя, цветов и трав; - Красная книга Чувашской Республики. [...]
Вырăс чĕлхи
■ Работа над ошибками на уроках русского языка
М. В. Мясникова   Глубина и прочность навыков обучающихся определяются всей системой обучения и зависят от методов и приемов работы, от подбора эффективных и целенаправленных упражнений, от умелого проведения самостоятельных работ, от развития орфографической зоркости обучающихся и привития им навыков самопроверки самоконтроля, от знания ими теоретического материала, на основе которого формируется орфографические навыки, от повторения грамматического и орфографического материала. В связи с этим остро встает вопрос о работе над ошибками, от проведения которой зависит грамотность учащихся, умение орфографически правильно писать слова, точно употреблять их в речи для выражения своих мыслей, строить предложения, связный рассказ. [...]
Сценарисем
■ Композиция "Мать и дети"
Медведева В. Н.   Работая над пословицами, мы с учащимися ко Дню Матери составили такую композицию, где каждый учащийся связывал выбранную пословицу с обращением к своей матери и исполнил чётко и выразительно. Такое выступление никого не оставило равнодушным (мамы со слезами радости и благодарности на глазах восприняли выступление своих детей). [...]
Класс тулашĕнчи ĕç
■ Салам сана, сап-сарă тумлă, пуян та çутă кĕркунне!
И. И. Конькова   Сапăрлăх тĕллевĕ: тăван тавралăха сăнама, юратма, упрама вěрентесси. Пĕлÿ тĕллевĕ: уйăхсен чăвашла ячěсемпе, вěсен пěлтерěшěсемпе паллаштарасси, ҫулталăк вăхăчěсем ҫичен уйăх ячěсемпе усă курса каласа пама хăнăхтарасси. [...]
■ Внеклассное занятие «На кондитерской фабрике»
Н. А. Донцова   Цель: создать условия для развития мотивации детей к познанию и творчеству. Задачи: • Развитие личности каждого ребёнка через самореализацию в условиях игровых и творческих ситуаций. [...]
■ Ими гордится Чувашия
Л. А. Парамонова   В своей работе на занятиях по внеурочной деятельности я часто знакомлю детей с известными людьми Чувашской республики. Для своих занятий использую книгу «Их имена занесены в почетную книгу трудовой славы и героизма Чувашской АССР» («Чувашское книжное издательство»). [...]

www.shkul.su

15-мĕш кăларăм

15-мĕш кăларăм:

3(15)№, 2014,чӳк,03

■ Журнала çырасси
Журнал валли материалсем, вĕсене калăплассипе хатĕрлесси, пичетленнĕ материалсемшĕн сертификат çырăнса илесси тата ытти хăш-пĕр хăйне евĕрлĕхсем пирки сăмах каласшăн тепĕр хут Ахаль журналпа танлаштарсан интернет журналăн мелĕсемпе майĕсем ытлараххи куçкĕретех. Кунта эпир çыруллă материалсемпе сăн ÿкерчĕксемсĕр пуçне ытти электрон материалсене те хаваспах йышăнатпăр. [...]
■ Электрон сертификат пирки
Юлашки вăхăтра статья авторĕсем электрон сертификата кăмăларах параççĕ. Сăлтавĕ - унăн хăвăртлăхĕ тата хакĕ. [...]
Методика
■ СХОДСТВА И РАЗЛИЧИЯ В ЧУВАШСКОМ, РУССКОМ И АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКАХ
В процессе обучения основ английского языка присутствуют проблемы, связанные с различиями типологических отличий (английский язык- представитель германской ветви индоевропейских языков, русский язык- представитель славянской ветви индоевропейских языков, чувашский язык- представитель тюркской группы алтайских языков).[1, с. 28] Эти отличия сказываются на всех уровнях языковой системы. Это уровни звуковой, морфологической и синтаксической, лексико - синтаксической. [...]
Чăваш чĕлхи
■ Сывлăх тата спорт
(9 классем валли )     Урок тĕсĕ: Çĕнĕ темăна вĕрентмелли, çыхăнуллă пуплеве аталантармалли урок. Сапăрлăх тĕллевĕ: -ачасене ушкăнри ĕçре хăйсен пултарулăхне кăтартма вĕрентесси; пĕр-пĕринпе килĕштерсе ĕçлеме хăнăхтарасси. [...]
Чăваш литератури
■ Иван Лисаевăн «Чире парăнма çуралман» повеçĕ
Валентина Николаевна Петрова   Урок тĕллевĕсем: Вĕрентÿ: Повесть жанрне, темине, тĕп шухăшне, санарсене палăтма вĕрентесси. Аталану: Тĕп сăнара хак парса ачасене сывă пурнăç йĕркине пăхăнса пурăнма вĕрентесси. [...]
Чăваш культури
■ «Виçĕ актер çĕршывĕ» темăна вĕрентмелли материал
Лукина Татьяна Ивановна   Шупашкар хулинчи 61-мĕш шкулта чăваш чĕлхипе литература вĕрентекен Лукина Татьяна Ивановна Мордвинов Николай Дмитриевич, Садальский Станислав Юрьевич, Садальский Станислав Юрьевич актерсем çинчен каласа паракан презентаципе паллаштаать. Вăл шкул ĕçченĕсене кирлĕ пуласса шансах тăратпăр. [...]
Воспитани ыйтăвĕсем
■ В мире доброты
Андреева Антонина Петровна   Цель: стимулировать потребность в формировании доброго отношения ко всему окружающему Задачи: образовательные - расширить знания о добрых словах и их применении в жизненных ситуациях; коррекционно-развивающие - развивать у воспитанников способности анализировать свои действия; корригировать речь, внимание путем выполнения заданий; воспитательные - воспитывать чувство доброты, уважение друг к другу, окружающим. Ход занятия. [...]
■ Тăван кил ăшшине упрама пĕлесчĕ
Кулакова Светлана Пантелеймоновна   Тăван кил-йыш, тăван çемье, Эс панă çутă кун мана, Чун-чĕреме çĕклентерме. Тупайăп-и санран хитри, Санран пахи, санран ырри, Тăван кил-йыш, тăван çемье? [...]
■ Путь в страну Здоровья
  Понкратьева Светлана Васильевна   Цель: - Формировать представление о здоровье, как одной из главных ценностей жизни; - Научить, как ухаживать за своим телом, избежать болезней, повысить иммунитет. - Воспитывать интерес к здоровому образу жизни, потребность быть здоровыми; создать радостное настроение. [...]
Сценарисем
■ Фольклор каçĕ
«Хĕрсем вăййа тухсассăн» юрă юрласа ачасен ушкăнĕ кĕрет. Хурăн çулçи, хурăн çулçи, Хурăн çулçи çурăлсан, Килет вăрман, килет вăрман, Килет вăрман илемĕ. [...]
■ «Правила дорожного движения должен знать каждый!»
Образовательные задачи: Знакомство с правила ми дорожного движения, правилами передвижения пешеходов; Уточнение знаний детей об элементах дороги (проезжая часть, пешеходный переход, тротуар), о движении транспорта, о работе светофора; Продолжение знакомства с дорожными знаками: «Дети», «Остановка автобуса», «пешеходный переход», «Пункт первой медицинской помощи», «Пункт питания», «Въезд запрещен», «Велосипедная дорожка» Уточнить и закрепить знания детей о светофоре и значении дорожных знаков на дорогах Расширять представления детей о работе ГИБДД. Развивающие задачи: Развивать интерес к изучению ПДД, подводить детей к осознанию необходимости соблюдать правила дорожного движения; Обогащать и активизировать словарь детей по теме занятия; Воспитательные задачи : Воспитывать навыки культурного поведения на улице и в общественном транспорте; Образовательные области: - речевое развитие -социально- коммуникативное развитие -физическое развитие -познавательное развитие Оборудование: Мольберт, плакат «Правила поведения на дороге», макет светофора, кукла-инспектор ГИБДД, полицейский жезл, напольные дорожные знаки; картинки машин, знаков, домов; настольные игры: «Светофор», лото «Водитель-пешеход», «Внимание дорога». [...]

www.shkul.su

26-мĕш кăларăм

26-мĕш кăларăм:

3(26)№, 2017,чӳк,30

■ Журнала çырасси
Журнал валли материалсем, вĕсене калăплассипе хатĕрлесси, пичетленнĕ материалсемшĕн сертификат çырăнса илесси тата ытти хăш-пĕр хăйне евĕрлĕхсем пирки сăмах пуçарасшăн ку пайра. Чи малтан, материалсем çинчен. [...]
■ Заявленисĕр май çук
Заявлени çырмасăр ярса панă материалсен шучĕ юлашки вăхăтра нумайланчĕ. Çавна май заявлени эсир материала хăвăр çырнине тата унăн авторĕ пулнине ĕнентеркен ĕç хучĕ пулнине аса илтерес килет. [...]
Чăваш чĕлхи
■ Кăвак кÿлĕсен çĕршывĕ
Данилова С. Г. Урок тĕсĕ: çĕнĕ пĕлÿ илмелли урок. Технологисем: Модульлĕ е блок-модульлĕ, вăйă, экскурси, ушкăнпа вĕренни, пĕрле ĕçлесе вĕренни, харкамлăха аталантарасси, «Критикăллă» шухăшлава аталантарасси, сывлăха упрасси, системăллă-ĕçлевлĕхлĕ, информаципе коммуникаци, проект. [...]
■ Аннерен хакли ҫук
И. И. Конькова Сăпарлăх тěллевě: кашни ачан пурнăçĕче атте-анне чи хаклă çынсем пулнине ăнлантарасси, çемьере чи ҫывăх çынсене хаклама, вĕсене хисеплеме, упрама, юратма вĕрентесси; амăшĕсемпе ачасем хушшинчи пĕр-пĕрне ăнланас, пулăшас туйăма вăйлăлатасси, ăшшăн калаçас хăнăхусене аталантарасси. Пěлӳ тěллевě: чăваш чěлхинчи япала ячěсен туху падежне вěрентесси. [...]
Чăваш литератури
■ «Чăваш поэзийĕнчи йăмра сăнарĕ» темăпа ирттермелли урокăн анлă план конспекчĕ
Урок тĕсĕ: Шырав- тĕпчев мелĕпе ирттернĕ хутăш урок Сапăрлăх тĕллевĕ: Ачасенче чăвашлăх туйăмне çÿлелле çĕклесси, çут çанталăка юратма, упрама хăнăхтарасси. Пĕлÿ тĕллевĕсем: а) сăвва илемлĕ вулама хăнăхтарасси; ă) сăнарлă чĕлхепе калаçма, çырма хăнăхтарасси; б) сăвă виçисем çинчен вĕреннине çирĕплетесси; в) сочинени çырма хатĕрлентересси; г) «Йăмра» темăпа çырнă хайлавсем тăрăх калаçу ирттересси. [...]
Чăваш культури
Пуплеве аталантарма
■ Çĕрпÿ – пирĕн тăван хула
Сапăрлав тĕллевĕ: Чăваш республикинчи хуласем ҁинчен вĕреннĕ пĕлĕве аса илесси; пуплев культурине аталантарасси;ушкăнпа ĕҁлеме тата пĕр-пĕрин шухăшне, калаҁăвне итлеме хăнăхтарасси; ачасене тăван хулана хисеплеме, юратма вĕрентесси. Пĕлÿ тĕллевĕ: Ҁĕрпÿри паллă вырăнсем ҁинчен пĕлесси; хамăрăн тĕп хуламăра юратма, унăн илемĕпе киленме вĕрентесси, ăна упрама, хисеплеме кирлине ăнлантарасси. [...]
Математика
■ Подготовительная работа к обучению детей решению задач
Николаева Н. В.   Главным моментом при решении задач является умение правильно выбирать арифметическое действие. Можно выделить 2 этапа знакомства обучающихся с действиями сложения и вычитания: 1) подготовка к пониманию ситуации задачи, которые дают понять смысл действий; 2) знакомство со знаком действия для составления математического выражения. [...]
воспитани ыйтăвĕсем
■ Из опыта работы по развитию творческих способностей в начальной школе
Кускова Л. А. При правильной организации внеурочной деятельности можно создать условия для достижения учащимися необходимого для жизни в обществе социального опыта, формирования принимаемой обществом системы ценностей, многогранного развития. Дети с ограниченными возможностями здоровья развиваются по тем же закономерностям, что и их сверстники. [...]
Русская литература
■ Идейно-художественный анализ текста в 9 классе
Павлова Л. А.   Уроки литературы для меня и моих учеников – уроки открытия, потому что именно этот учебный предмет устремлен прежде всего к познанию человека, его внутреннего мира, его исканий, ошибок, заблуждений и достижений. Особенно ученикам нравятся тексты, где главными героями являются их ровесники: увлеченно знакомятся с сюжетом, живо анализируют эпизоды и определяют особенности языка произведения, обсуждают проблемные вопросы, представляют себя на месте главного героя. [...]
Вырăс чĕлхи

www.shkul.su

23-мĕш кăларăм

23-мĕш кăларăм:

5(23)№, 2016,раштав,18

■ Видеоконкурс пуçланать
Чăваш халăх сайчĕ, «Сувар» хаҫат, Чăваш чĕлхин инҫет вĕренÿ центрĕ, «Сăвар ТВ» тата «Шкул ТВ» Интернет телеканалсем «Хастарлăх ҫăлкуҫĕ» конкурс йĕркелеççĕ. Ăна Чăваш халăх поэчĕ Петĕр Хусанкай ҫуралнăранпа 110 ҫул ҫинине халалланă. [...]
Педагогика ыйтăвĕсем
Экзамен
Методика
■ ФГОС çĕнĕлле ĕçлеме ыйтать
Петрова Л. Г.   Шкулти учитель – хăйне евĕр тĕпчевçĕ. Ĕç тухăçлăхне ÿстермелли мелсемпе формăсем шырасси паянхи кун куллен тумалли ĕçсенчен чи кирли пулса тăрать. [...]
■ Туслăхра – вăй
Цыркунова Т. Л. Чăваш чĕлхипе 5-мĕш класра вĕрентме хатĕрленĕ урокăн технологи карттине Цыркунова Татьяна Леонарьевна ярса панă. Унăн кÿлепи журналта пичетлеме йывăртарах пирки ăна файл евĕрлĕн журнала кĕртетпĕр. [...]
■ Интерактивные методы обучения на уроках русского языка и литературы
(Из опыта работы учителя русского языка и литературы МБОУ «Яншихово-Чёллинская СОШ» Красноармейского района Чувашской Республики Вышинской Е. М.)   Современное общество, новое отношение к жизни предъявляют особые требования к школе. Сегодня основная цель обучения - это не только накопление учеником определённой суммы знаний, умений, навыков, но и подготовка его как самостоятельного субъекта образовательной деятельности. [...]
Чăваш чĕлхи
■ Ҫулталăк вăхăчĕсем
Куракова В. В.   Урок тĕсĕ: информаципе хутшăну технологийĕсемпе усă курса ирттернĕ вулавпа тишкерÿ урокĕ. Сапăрлав тĕллевĕ: ачасене тăван тавралăха юратма,сăнама вĕрентесси,унăн илемлĕхне курма тата упрама хăнăхтарасси. [...]
■ „Чăваш Республики”. Паллă ячĕсем
Иванова Т. В.   Урок тĕсĕ: çĕнĕ пĕлÿ илмелли хутăш урок Пĕлÿ тĕллевĕ: 1) Паллă ячĕ çинчен пĕлнине аса илсе çирĕплетесси. 2) Ачасен çыхăнуллă пуплевне аталантарасси, çĕнĕ сăмахсемпе пуянлатасси, хамăр çĕршывпа мăнаçланма вĕрентесси. [...]
Чăваш литератури
■ Этем тени ĕçпе паха
Теплова Р. С.   Елизавета Осипова çырнă « Пахчари хÿшĕ» калав тăрăх Урок эпиграфĕ: «Ĕçрен ан хăра, вăл хăй санран хăратăр» Урок тĕсĕ: килти вулав урокĕ Урок форми: урок инсценировка Харкамăн пĕлÿ илмелли тĕллевĕсем: 1.Ĕçре кăмăл пуянланнине, ăс çивĕчленнине, туслăх çуралнине туйса илме пултарни 2. [...]
Воспитани ыйтăвĕсем
■ Шкулта чăваш чěлхи кунне ирттересси
    Чылай шкулта чăваш чěлхи кунне ирттересси йăлана кěнě ěнтě. Çак кун ачасен асěнче нумайлăха юлтăр тесе, чăн-чăн уяв пултăр тесе эпир те тăрăшатпăр. [...]
■ Развитие творческих способностей учащихся при формировании гражданско-патриотического самосознания школьников на уроках литературы
Происходящие в последнее время в нашем обществе события подтверждают очевидность все более заметной утраты традиционного российского патриотического сознания. В связи с этим роль воспитания у школьников патриотизма и гражданственности возрастает многократно, а наметившийся процесс позитивных преобразований во всех сферах жизнедеятельности общества требует обновления его духовных основ, глубокого познания исторических ценностей и героического прошлого Отечества, высокой самодисциплины, воли и гражданского мужества народа. [...]
Сценарисем
■ Сывлăх вăрттăнлăхĕсем
Архипова Р. Т.   Инсецнировка   b>Вылякансем:     Асанне – тухтăр Асатте – шăл тухтăрĕ Маша Упа тус Кушак тус Упăте тус Тилĕ тус 1 курăну   Сцена çинче çурт, йывăç, сак, шыв катки. Кушак тус тухать. [...]
Класс тулашĕнчи ĕç
■ Ĕç çынна илем кÿрет
Хохлова Т. Я.   Кăмăл-сипете аталантарасси: чăвашсем ěçчен халăх пулнине, ачисене çамрăклах ěçе хăнăхтарнине, аслисен сăмахне итлемеллине, вĕсене пулăшмаллине, ěçе тĕплĕн тумаллине палăртса хурасси, профессисемпе паллаштарасси.   Универсаллă вĕренÿ ĕç-хĕлĕ: ыйтусене ăнланма, вěсене хуравлама, хăйсен шухăшне уçăмлă палăртма, мăшăрпа тата ушкăнпа ĕçлеме вěрентесси. [...]
■ Анне вăл – хĕвел ăшши
Андреева Л. Е.   Тĕллевĕсем: 1) Ҫемьери чи хаклă ҫынсене – аннесене, асаннесене хаклама, вĕсене хисеплеме, упрама, юратма вĕрентесси; 2)ачасен ҫыхăнулла пуплевне, тавра курăмне, шухăшлавне аталантарасси; 3) ачисемпе ашшĕ-амăшĕ хушшинчи ҫыхăнăва вăйлатасси, ырă хутшăнусем йĕркелесси, пĕр-пĕрне ăнланас, пулăшас туйăма хăнăхтарасси. Кирлĕ хатĕрсем: мультимедиа проекторĕ, экран, шарсем, класри ачасем хăйсен амăшĕсен портречĕсене ÿкернĕ выставка, «Эсир пуртан кил-ҫуртăм ăшă» стенд, ачасем хăйсен аллисемпе ăсталанă аннесем, асаннесем валли хатĕрленĕ парнесем. [...]

www.shkul.su

19-мĕш кăларăм

19-мĕш кăларăм:

1(19)№, 2016,нарăс,15

■ Журнала çырасси
Журнал валли материалсем, вĕсене калăплассипе хатĕрлесси, пичетленнĕ материалсемшĕн сертификат çырăнса илесси тата ытти хăш-пĕр хăйне евĕрлĕхсем пирки сăмах каласшăн тепĕр хут Ахаль журналпа танлаштарсан интернет журналăн мелĕсемпе майĕсем ытлараххи куçкĕретех. Кунта эпир çыруллă материалсемпе сăн ÿкерчĕксемсĕр пуçне ытти электрон материалсене те хаваспах йышăнатпăр. [...]
Хыпарсем
Педагогика ыйтăвĕсем
Чăваш чĕлхи
■ Словарьсем патĕнче хăнара
Кириллова Н. В.   Урок тĕллевĕ:1)Сапăрлăх тĕлĕшĕнчен – тăван чĕлхе пуянлăхне туйтарасси, ăна хисеплеме, юратма вĕрентесси; 2) Пĕлÿ тĕлĕшĕнчен – вĕренекенсене тĕрлĕ йышши словарьсемпе усă курма хăнахтарасси, ачасен сăмах пуянлăхне аталантарасси; 3)Аталантару тĕлĕшĕнчен – ачасен пуплев культурине, логика шухăшлавне аталантарасси.   Урок мелĕсемпе меслечĕсем: учитель сăмахĕ, ачасен калаçăвĕ, ыйту-хурав, сăмах диктанчĕ çырни, словрь ĕçĕ, слайдсемпе усă курни. [...]
Чăваш литератури
■ 7 класра литература теорине вĕрентнĕ май усă курнă çĕнĕ технологисем
Иванова Р. Г.   Урок тĕсĕ: литература теорине вĕренмелли урок Сапăрлăх тĕллевĕсем: ушкăнпа ĕçлеме хăнăхтарасси, пĕр-пĕрне итлеме вĕрентесси, калаçу этикетне хăнăхтарасси. Вĕренÿ тĕллевĕсем: литература терминĕн ăнлавĕсене уçса парасси, вĕсемпе усă курма вĕрентесси, кластер тума вĕрентесси, жанрсене классификацилеме вĕрентесси. [...]
■ Çеçпĕл Мишши çинчен буклет
Краснова С. А.   Краснова Светлана Анатольевна Шупашкарти 4-мĕш лицейра чăваш чĕлхипе литература вĕрентекен Çеçпĕл Мишши пурнăçĕнчи паллă тапхăрсемпе тата çав тапхăрта пулса иртнĕ паллă пулăмсемпе паллаштаракан буклет сĕнет. Вăл шкул ĕçченĕсене тата вĕренекенсене те кирлĕ пуласса шанас килет, мĕншĕн тесен ăна кăтарту хатĕрĕ пек те, информаци тупмалли çăлкуç пек те усă курма пулать. [...]
Хутăш урок
■ Акăш кÿлли
Левина Г. А.   Урок тĕллевĕсем:   1. Пĕлÿ тĕллевĕ: „Акăш кÿлли” текстпа ĕçленĕ май ачасен çыхăнуллă пуплевне аталантарасси. [...]
Вырăс чĕлхи
■ Лингвистическая игра по русскому языку «Крестики и нолики»
    Цель: Проверить знания учащихся по разным разделам лингвистики Задачи: 1) образовательная: создать условия для проявления знаний, полученных на уроках русского языка по разным разделам лингвистики; 2) развивающие : развивать логическое мышление и интеллектуальный уровень; моделировать игру в целях воспитания интереса к предмету; 3) воспитательная: воспитывать любовь к слову и речевой культуре. 4) привлечь внимание учащихся к языку как одному из самых сложных и интересных явлений действительности   Сегодня, наверное, невозможно найти такого человека, который никогда бы не играл в крестики и нолики. [...]
Акăлчан чĕлхи
■ USA QUIZ – Викторина по страноведению для 9 класса
Цели: 1) Повторить пройденный учебный материал во время игры 2) Повысить интерес учащихся к изучению английского языка 3) Приобщить учащихся к культуре и традициям изучаемого языка Ход игры В игре принимают 2 команды, ученики из каждой команды по очереди выбирают сектор ( всего 20 секторов) , учитель читает задание. Если одна команда не знает ответа, то ход переходит к другой команде. [...]
Сценарисем
■ Чăваш поэзийĕн çăлтăрĕ
    Воспитани тĕллевĕсем: Ачасене чăваш поэзийĕн çăлтăрĕ ятне, унăн ĕçĕсене хисеплесе тĕрĕс хаклама хăнăхтарасси; тăван чĕлхене хисеплеме, юратма вĕрентесси; этемлĕх, чыс, юрату туйăмĕсене хаклама, таса туйăмлă, çирĕп кăмăллă пулма, пурнăçра ырра усалтан уйăрма вĕрентесси. Пĕлÿ тĕллевĕсем: К. [...]
Класс тулашĕнчи ĕç
■ Ентеше пĕл
Миронова Л. В.   Виçĕ ушкăн ăмăртать. Ăмăртура çĕнтерес тесен станцисем витĕр тухса нумайрах балл пухмалла. [...]

www.shkul.su


Смотрите также

KDC-Toru | Все права защищены © 2018 | Карта сайта